Monday, November 11, 2019

මොන වසක් බිව්වත් ජීවිත ගොඩ දාන කිරීබ්බන්ආර වීරප්පෙරුම වෙද පරපුර


අද අපේ වෙද ගෙදරට හඳන්වා දෙනු ලබන්නේ වස විස වෙදකමට රටේ නමක් දිනූ වෛද්‍යවරයෙක්. ඒ තමයි කිරීබ්බන්ආර වීරප්පෙරුම වෙද පරපුර පවත්වාගෙන එනු ලබන වර්තමාන පුරුක වන එන්.බී.  වීරප්පෙරුම වෙද මහතාවයි. එතුමා සමග සිදු කරන ලද සාකච්ඡාවක් අන්තර්ජාලයෙන් උපුටා පහතින් ඵල කරමි. 

වෙදමහතාගේ දුරකතන අංකය - 077-484 5212  




වෙසෙසින් ප්‍රදේශය පුරා පියුමී වීරප්පෙරුම ප්‍රචලිතව ඇත්තේ කෘත්‍රිම විස සඳහා නම් දරාපු —හිච්චි වෙදහාමිනේ˜ ලෙසය’ කුඩා කල සිට සර්පයන්ගේ සහ කෘත්‍රිම විස ශරීරගතවූ රෝගීන් සම සමව ගත් නිසා පියුමී වීරප්පෙරුම තුළින් සාංකා විස නම් හරණය වී ඇති සෙයකි’ කුමන මට්ටමක සර්පයකු වුව ඇයට තවත් එක් සර්පයෙකි’ කුමන ගණයේ හලාහල විසක්වුව ඇයට තවත් එක් විසක් පම‚’ අපි මේ අපූරු සබැ¢යාව කරා යොමුවෙමු’ ඒ වෛද්‍ය මනෝජ් වාරියගොඩ හඳුනා .ksñka’
—අපේ වෙද පරම්පරාව කඩුගන්නාව වාඩියගොඩ වෙද පරම්පරාව’ මම අපේ පරම්පරාවේ පස්වැනි පුරුක’ වෙදහාමුදුරු නමකගේ අතීතය කරා අපේ පරම්පරාවේ ඉතිහාසය ඇ§ යනවා’ ගම්පහ සිද්ධායුර්වේද වෛද්‍ය විද්‍යාලයෙන් මම න්‍යායාත්මක දැනුම ලබා ගත්තා’ එහි§ තමයි මට මගේ බිරිය මුණගැසෙන්නේ’ (පියුමී වෛද්‍යරත්න වීරප්පෙරුම) අපේ පරම්පරාවම සර්වාංග වෙදකම සිදුකළ උදවිය’ තරුණ පරම්පරාව මේ විෂයයට යොමුවීම අඩුයි’ අපි හැම වෙලාවකම අපේ වැඩිහිටියන්ගේ උපදෙස් අරගෙන මහන්සි වෙන්නේ දේශීය ආයුර්වේද වෛද්‍ය ක්‍රමය ඇතුළතින් පෝෂණය කරන්න’ ගස්කොළන් සමඟ ජීවිතය බෙදාගෙන ජීවිතයේ සුවය පතා ඒ ගස් කොළන් කොහොමද ප්‍රයෝජනයට ගන්නේ කියන අදහස පුංචි සන්ධියේ ඉඳලා ගැටලු‍වක්ම ආකාරයට මා සතුව තිබුණා’ ඒ ගැටලු‍ව එහෙම තිබෙන්නට හැර ජීවිතයට මුහුණ§මයි අපේ අරමුණ’ ඒ අරමුණ කරා යන්න පරම්පරා දෙකක වෙද දැනුම එක්කාසු වීම අතිශයින්ම වැදගත්’ මගේ බිරිය වීරප්පෙරුම වෙද පරම්පරාවේ විස වෙදකම ඉහළින් ප්‍රායෝගිකවම අත්දැකපු කෙනෙක්’ රහස් බෙහෙත් වට්ටෝරු ගණනාවක හිමිකාරියක්’ ඒ කරුණු කාරණා සියල්ල මත තමයි අපි අපගේ ඉÈරි වැඩකටයුතු සකසාගෙන තිබෙන්නේ’ ඒ සඳහා සවියට අපිට වාඩියගොඩ පරම්පරාව සහ වීරප්පෙරුම පරම්පරාව කියන දෙකම සිටිනවා’ පාරම්පරික සර්වාංග වෙද පුරුකක සාමාජිකයෙක් විධියට මම මගේ බිරියව පාරම්පරික විස වෙදකම තුළ හඳුනාගත්තා’ ඇයට සහ ඇගේ පියාට සාංකා විස යන්න නොදැනෙනම යමක්’ ඒ දෙන්නට සර්පයෙක් දෂ්ට කරනවා කියන්නේ පිහියකට අත තුවාල වීම වැනි සිදුවීමක් පමණයි’ සංකා විසහරණය පිළිබඳ ගැබ්ඹ(.රින් අධ්‍යයනය කිරීමට මමත් තීරණය කර ;sfnkjd’
වෛද්‍ය පියුමී වෛද්‍යරත්න වීරප්පෙරුමගේ ueÈy;aùu
—පුංචි කාලේ ඉඳලා මම සර්පයන්ට ළැÈයාවක් දැක්වූවා’ ළැÈයාව කියන වචනය තමයි එයට සුදුසු’ මගේ පියා පාරම්පරික වෛද්‍යවරයෙක් විÈයට ශරීරගතවන විස සඳහා ප්‍රතිකාර කරන විට මම ආයුර්වේදය විස සඳහා ලබාදෙන ප්‍රතිකාර රටාව අධ්‍යයනය කළා’ එවකට මම යක්කල ආයුර්වේද වෛද්‍යායතනයේ සිසුවියක්’ ආයුර්වේදයේ§ විස ප්‍රධාන කොටසක් 4කට බෙදෙනවා’ ඒ ස්ථාවර” ජංගම” සංයෝජක” දුශී ලෙස’ එතැන§ සර්ප විෂ අයත් වන්නේ ජංගම විස කාණ්ඩයට’ යම් ස්ථානයක§ සර්පයෙක් දෂ්ට කළ විට අතිශයින් වැදගත් වන්නේ මූලික ප්‍රතිකාර’ සාමාන්‍යයෙන් සර්ප විෂ පිළිබඳ දැනුමක් නොමැති අයෙක් සර්ප ප්‍රහාරයට ලක්වුණාම ප්‍රථමව භීතියට පත්වෙනවා’ එවැනි මට්ටමකට ශරීරය පැමි‚යාට පසු සිදුවන්නේ ශරීර අභ්යෙඅන්තර ලේ ගමනාගමනය ඉහළ ගොස් විෂ ශරීරය පුරා ගමන් කිරීමේ වේගය වැඩිවීම’ සර්ප දෂ්ට කිරීමට ලක්වුණු පුද්ගලයෙක් සඳහා මූලික ප්‍රතිකාර මාÈලිය වන්නේ ඔහුගේ බිය නැතිකර දමා විවේකය ලබාදෙන අතරතුර වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර ආරම්භ කිරීම’ එවිට විෂ හෘඋද වස්තුව කරා ගමන් කිරීමේ වේගය පාලනය කරගත yelshs’
තමන් විසින්ම විස ශරීරගත කර ගැනීමේ§ ඒ සඳහා වැඩිපුර පිරිස් භාවිත කරන්නේ පැරකොට් කාණ්ඩයේ වල් නාශක’ ක්ෂ‚ක කෝපය වැනි තත්ත්වයන් මත තමයි බොහෝ පිරිස් එලෙස විස ශරීරගත කර ගන්නේ’ එය ක්ෂ‚ක තීරණයක් විය හැකිය’ රෝගියාට සවන් §මේ§ ඔහු ගත් තීරණය ඔහුටම ආවේ‚ක වූවක්’ ඒ නිසා ඒ පිළිබඳ ප්‍රශ්න කිරීම සුදුසු නැහැ කියලයි මම සිතන්නේ’ ඒ ගැටලු‍ව ඔහුගේ හෝ ඇයගේ පෞද්ගලික ජීවිතයට බද්ධයි’ වස ශරීරගත වුණු පුද්ගලයන් විශාල සංඛ්‍යාවකට අපි ප්‍රතිකාර කර තිබෙනවා’ විශේෂ කරුණ වන්නේ ඒ කිසිවෙක් වස පානය කිරීමෙන් අනතුරුව මම මියයායුතුයි කියන තීරණයේ එල්බ නොසිටීම’ ඔවුන් සියල්ලන්ම උත්සාහ ගන්නේ නැවතත් ජීවත් වෙන්න’ ඔවුන්ට ප්‍රතිකාර කරන විට එවැනි කරුණු පිළිබඳ නිරවුල් දැනුමක් වෛද්‍යවරුන් ලෙස අප තුළ තිබිය යුතුයි’ මම ප්‍රතිකාර කළ රෝගීන්ගෙන් අතළොස්සක් දෙනා තමන් ගත් මුල් තීරණය” ඒ කියන්නේ මරණයට පත්විය යුතුයි යන ස්ථාවරයේ isáfha’
ඒ ආකාරයට විස ශරීරගත කරගත්තු රෝගීන්ට මූලික ප්‍රතිකාරය ලෙස වමනය සිදුකළ යුතුයි’ ඒ සඳහා ආයුර්වේදයේ§ භාවිත කරන්නේ හුලර්පට් කියලා කිරිමැටි විශේෂයක්’ එය සොයාගැනීමට නොහැකි වුණොත් හුඹස් මැටි යොදාගෙන වමනය සිදුකළ හැකියි’ හුඹස් මැටි අරගෙන Èයකරලා පෙරලා කෝප්පයක් වැනි ප්‍රමාණයක් රෝගියාට ශරීරගත කළ යුතුයි’ ඊට උඩින් වතුර පෙවිය යුතුයි’ ඒ ප්‍රතිකාර මාÈලි දෙකෙන් බලාපොරොත්තු වන්නේ වමනය ඇතිකිරීම’ තරවටු කිරීම” බැන වැ§ම” ශරීරික අඩන්තේට්ටම් සිදුකිරීම නොකළ යුතුයි’ ඒ හා සමානව හැකි ඉක්මනින් වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර සඳහාද යොමුකළ යුතුයි’ අපි විස ශරීරගත වුණු රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර කිරීම සඳහා භාවිත කරන්නේ පාරම්පරික බෙහෙත් වට්ටෝරුවක්’ වැදගත්ම කාරණය තමයි දකුණු ආසියාවේ වගාබිම්වල වැඩිපුරම භාවිත වන පැරකොට් වර්ගයේ කෘෂි රසායන ශරීරගත වූ පසු ඒ සඳහා ප්‍රතිකාර ක්‍රමයක් සොයාගෙන නොතිබීම’ මම බොහොම නිහතමානීව අපේ පරම්පරාවට සිදුකරන ගෞරවයක් ලෙසින් පවසන්නේ ඒ ප්‍රතිකාර ක්‍රමය ඇත්තේ අප සන්තකයේ පමණයි කියා’ බටහිර වෛද්‍ය විද්‍යාවේත් විස ශරීරගත කරගත් රෝගීන්ට ලබාදෙන්නේ ජීවානුහරණය කරන ලද කිරිමැටි විශේෂයක්’ මේ පිළිබඳව ගැබ්ඹ(.රින් කල්පනා කරන අයෙක්ට ගැටලු‍කාරී තත්ත්වයක් ඇතිවේවි අතීතයේ§ පැරකොට් වර්ගයේ විස රසායන පැවැතියාද කියා’ ඒ පිළිබඳව පැහැÈලි කළොත් අපේ පාරම්පරික වෙද ක්‍රම වස විස කියලා දෙකොටසකට බෙදෙනවා’ ජංගම සහ ස්ථාවර විස වර්ගවලට ඒ නැවතත් බෙ§ යනවා’ කෘත්‍රිමව සාදන ලද විස වර්ග අයත් වන්නේ ස්ථාවර කාණ්ඩයට’ පාරම්පරිකව ස්ථාවර විස වර්ග සඳහා ප්‍රතිකාර කිරීමක් පැවැතී තිබෙනවා’ මේ තමයි මූලික ප්‍රතිකාර මාÈලියේ ආරම්භය’ සමහරක් රෝගීන් අප රෝහලට රැගෙන එන්නේ සැබැවින්ම මියගිය අයවලු‍න් f,i’
වෛද්‍ය මනෝජ් වාරියගොඩගේ ueÈy;aùu
—මම වෙද වීරප්පෙරුම වෙද පරම්පරාවට සම්බන්ධ වෙලා දැනට අවුරුදු 2ක් පමණ වෙනවා’ ඒ කාලය තුළ මම ලබපු අත්දැකීම් පුදුම උපදවනසුලු‍යි’ වස ශරීරගතකරගත් රෝගීන් සුව වීමෙන් අනතුරුව අප්පච්චිව මුණගැහෙන්න පැමි‚ලා කියා සිටිනවා —මම රැගෙන එද්§ මගේ අතපය කුණුවෙලා’ ඇස් පිහාටු වැටිලා’ දත් පවා හැලීගොස් තිබුණේ කියා’˜ පෙළක් රෝගීන් රැගෙන එද්§ පැමිණ සිටින රෝගීන් පවසා සිටිනවා මෝචරියට දාන්න තිබුණ කෙනා ඇයි මෙහාට රැගෙන ආවේ” අපට ප්‍රතිකාර කරන එකත් ඒ නිසා පමාවේවි˜ lshd’
වෛද්‍ය වීරප්පෙරුමයන් මැÈහත් fjhs
එහෙම ආපු රෝගීන්ට වුවමනා ජීවත් වන්නට කියන හැඟීම මම තුළ ඇතිවුණාම ප්‍රතිකාර නොකර කොහොමද’ හැම තැනම රෝගීන්’ බොහොම කුඩා ඉඩකඩක පවා’ අපි ඒ අවස්ථාවේ§ භාරගන්නේ අභියෝගයක් නොවෙයි’ ජීවත්වෙන්න මේ පොළොව මත ඉඩකඩ තිබිය යුතු අයකුගේ ජීවිතයක් රැගෙන ආවා නම් සුව කරලා දෙන්නම් කියලා පමණයි මම කියන්නේ’ අමතක නොකළයුතුම කාරණය තමයි වස විස බීලා ජීවිතය නැතිකරගන්න උත්සාහ දරපු රෝගීන් සියල්ලන්ම පාහේ හො¢න් අධ්‍යාපනය ලැබූ” බොහොම හොඳ සමාජ වටපිටාවක හැ§ වැඩුණු අය වීම’ බටහිර වෛද්‍යවරු” නීතිඥයන්” ආගමික නායකයන් වැනි විවිධ වෘත්තීමය මට්ටම්වල නිරත අය වස පානය කර අපගෙන් ප්‍රතිකාර ලබාගෙන තිබෙනවා’ මම මගේ දරුවන්ට නිතර උපදෙස් ලබා දෙන්නේ මේ තත්ත්වය පිළිබඳ නිසි අවබෝධයක් ඇතිව වස පානය කළ රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර ලබාÈය යුතුයි lshd’
වෛද්‍ය පියුමී වෛද්‍යරත්න වීරප්පෙරුම මැÈහත් fjhs’
එකක් වරක් හම්බන්තොට රෝහලේ සිට වස පානය කළ රෝගියෙක් රැගෙන ආවා’ රෝගියා සමඟ පැමි‚ අය පවා විශ්වාස කළේ නැහැ රෝගියාව ජීවත්කළ හැකියි කියා’ අප්පච්චි වුණත් රෝගියා පිළිබඳව සැක කරන්න ඇති’ නමුත් මට දැනුණා මොහුව සුවකළ හැකියි කියා’ රෝගියා රැගෙන ආ පසු රෝගියා සමඟ පැමි‚ පිරිස් පිටත්වුණේ විලාප ȧ’ මම ඔවුන් ලබාදුන් අංකයකට අමතා අප්පච්චි නැවතත් රෝගියා පරික්ෂා කර බලන්න රැගෙන එන්න පැවැසූ බව දැනුම් දුන්නා’ අප්පච්චි එය දැනගෙන හිටියේ නැහැ’ රෝගියා නැවත අප රෝහලට පැමි‚යා’ ඔහු අදටත් ජීවතුන් w;r’
වෛද්‍ය වීරප්පෙරුමයන් මැÈහත් fjhs
ඒ සිදුවීම මට මතකයි’ දුව කුඩායි’ මම දුවට තරවටුත් කළා’ ඒවා යම් තරමකට විශ්වාස කළ නොහැකි දේවල් ලෙසයි මිනිසුන් දකින්නේ’ නමුත් මම එවැනි ආශ්චර්යයන් සිදුවෙන බව විශ්වාස කෙරෙනවා’ රෝගියෙක් සුවය ලැබීමට වෙදකම සහ හෙදකම යන දෙකොටසම සම්පූර්ණ විය යුතුයි’ මගේ Èය‚යව දැනෙන ආකාරය මම වෛද්‍යවරයෙක් ලෙසයි පහදන්නේ” ඇයගේ පියා ලෙස නොවෙයි’ දුව දණ ගාන කාලේ ඉඳලා මේ ගෙදර පිල්කඩවල් ගානේ ඉඳලා රෝගීන්’ දුව දණ ගගා යන්නෙ ලෙඩ්ඩු ගාවට’ සර්පයෝ ගුළි ගුළි අතේ වෙලාගෙන’ දණ ගගා උත්සාහ ගන්නේ සර්පයෝ අල්ලන්න’ ඒ කාලේ මේ ප්‍රදේශය ජනාකීර්ණ නැහැ’ ඒ නිසා සර්ප ගහනය වැඩියි’ මමත් තරුණ සත්ත්වවේ§න්ගේ සංගමයේ සාමාජිකයෙක්’ දුවට ඒ හැමදෙයක්ම බලපාන්න we;s’
වෛද්‍ය පියුමි වෛද්‍යරත්න වීරප්පෙරුමගේ ueÈy;aùu
අප කතාබහ කළේ විස ශරීරගත වුණු අයෙක්ට ලබාදෙන මූලික ප්‍රතිකාර පිළිබඳව’ ඉන් එහාට ගොස් ප්‍රතිකාර මාÈලිය කුමක්ද යන්න විමසා බැලීම වටිනවා’ උදාහරණයක් විÈයට පෙට්‍රල් පෙවිච්ච කෙනෙක්ට ප්‍රතිකාර කිරීමේ§ වමනය කිරීම රෝග ප්‍රතිකාරය ලෙසම යොදාගත්තා කියමු’ එවිට රෝගියා දෙවරක් අනතුරට පත්විය හැකියි’ ඇසිට් වැනි රසායනික ද්‍රව්යෙඅ පානය කළ රෝගීනුත් එලෙසයි’ එවැනි රෝගීන් මූලික ප්‍රතිකාරය ලෙස වමනය කරා රැගෙන ගියත් දෙවැනිව එය සිදුකළ යුත්තේ ශරීර ගතවුණු විස නිෂ්ක්‍රිය කිරීමට සමත් ඖෂධයකුත් සමඟ’ මූලික ප්‍රතිකාරය ලෙස හුඹස් මැටි Èය කර පානය කිරීමට සැලැස්වූ රෝගියකුට අප දෙවැනුව ලබා දෙන්නේ පාරම්පරික බෙහෙත් වට්ටෝරුව සමඟ හුඹස් මැටි Èයරය’ එලෙස නොවුණහොත් උදරයේ සිට ගෙල දක්වා ශරීර අභ්යෙඅන්තරයට දැඩි හානි සිදුවිය හැකියි’ එම හානි අවම කරගත හැක්කේ බෙහෙත් වට්ටෝරුවකට පමණයි’ තෙවනුව වමනය කිරීමට නොහැකි මට්ටමේ සිටින රෝගියෙක් අප කරා පැමි‚යා කියමු’ එවැනි රෝගීන් තමයි වැඩිපුරම අපගෙන් ප්‍රතිකාර ගැනීමට පැමිණෙන්නේ’ ඔවුන්ගේ තොල් පිපිරිලා’ මුඛය විවෘත කරගන්න උත්සාහ දරද්§ ලේ පිටවනවා’ එවැනි රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර කරන්නේ රෝගියාගේ උදරයට දැමූ Èග පහන් තිරයක් මඟින්’ පහන් තිරය අපේ බෙහෙත් වට්ටෝරුවේ පොඟවලා තමයි ප්‍රතිකාරය පවත්වාගෙන යන්නේ’ අවශහ් වුණොත් බටහිර වෛද්‍යවරයකුගේ සහාය ලබාගෙන සේලයින් ලබාදෙනවා’ විස වර්ගය දැන හෝ නොදෙන ශරීරගතවුණු රෝගියකුගේ අභ්යෙඅන්තර අවයව අතරින් මුලින්ම අක්‍රිය වන්නට ඉඩ ඇත්තේ වකුගඩු සහ හෘඋදය’ අප ලබාදෙන Èයර ප්‍රමාණය එක්ක රෝගියා මුත්‍රා ලෙස පිටකරන Èයර ප්‍රමාණය සසඳලා තමයි අපගේ බෙහෙත් වට්ටෝරුවලින් පසු වකුගඩු ක්‍රියාත්මක වෙන ආකාරය දැන ගන්නේ’ හෘඋද වස්තුවේ ක්‍රියාකාරිත්වය පවත්වාගෙන යෑම සඳහා හෘඋද වස්තුවට දැනෙන ලෙස මතුපිට සම මත ප්‍රතිකාර සිදුකරනවා’ පැරකොට් වැනි රසායනික ද්‍රව්යෙඅ ශරීරගතවුණු රෝගීන්ගෙන් පෙන්නුම් කරන්නේ නියුමෝනියා රෝග ලක්ෂණ’ එවිට රෝගීන්ගේ ශරීර උෂ්ණත්වය අසාමාන්‍ය ලෙස ඉහළ යා හැකිය’ ඒ උෂ්ණත්වය ඉහළ යෑම වළක්වනු ලබන්නේ පාරම්පරික රහස් බෙහෙත් වට්ටෝරුවකින්’ එම බෙහෙත් රෝගියාට ලබා§මට අවම වෛද්‍යවරු දෙදෙනෙක්වත් රෝගියා අසල සිටිය යුතුයි’ ඒ ප්‍රතිකාර මාÈලිය නිසි පරිÈ ඉටුකර ගැනීමට නොහැකි වුණොත් ශරීරයේ එක් කොටසක උෂ්ණත්වය පමණයි පාලනය වන්නේ’ මගේ අප්පච්චි හැම විටම පවසා සිටින්නේ අපගේ රහස් බෙහෙත් වට්ටෝරු ලිඛිත මාධ්‍යයට ගන්න එපා කියලා’ අපේ පරම්පරාවේ කිසිදු වට්ටෝරුවක් එලෙස ලියා තබා නැහැ’ සියල්ල මතකයේ තබාගත යුතුයි’ සැබැවින්ම පාරම්පරික දේශීය වෙදකමේ වැදගත් කරුණු කාරණා කොතැනකවත් ලියැවී නැහැ’ පුස්කොළ පොත්වල පවා ලියැවී තිබෙන්නේ සාමාන්‍ය බෙහෙත් වට්ටෝරු පමණයි’ මම හැමවිටෙක§ම උත්සාහ ගන්නේ අප්පචිචි වගේ අපගේ පාරම්පරික දේශීය වෙදකම බටහිර වෙදකම සමඟ සසදා උකහා ගත යුතු තැනින් යමක් උකහා ගන්න වෛද්‍ය වීරප්පෙරුමයන්ගේ මැහතම
—ඒක විය යුතු දෙයක්’ මටත් සමහර කාරණා පිළිබඳ නිවැරÈ අවබෝධයක් ලබාගත හැක්කේ සැස£මෙන්’ බොහෝ බටහිර වෛද්‍යවරු විස ශරීරගත වූ රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර කිරීමේ§ මට උපකාර කළා’ ඒ අයගේ දැනුම” පරීක්ෂණාගාර මට නොමිලේ ලබාදුන්නා’ ඔවුන් මට හැම විටෙකම පවසා සිටින්නේ මෙවැනි ගැබ්ඹ(.රු දැනුමක් ඇති වෙදකම සහ හෙදකම උපයෝගී කරගෙන මිනිසුන්ට උපරිම සහන ලබාදෙන්න කියා’ දැන් මගේ Èය‚ය” පුත්‍රයා (බෑනා) මම හැරමිටියෙන් යනකල් නොඉඳ එය සිදුකරාවි කියන දැඩි විශ්වාසය මා සතුව ;sfnkjd’
උපුටා ගත්තේ - https://www.worldbnews.com








No comments:

Post a Comment